امن ترین کشورها برای سفر زنان

امن‌ترین کشورها برای سفر زنان

آناهیتا جلال آبادی
30 آبان 1400
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
3 رای 5 / 5

پیدا کردن امن ترین کشور ها برای زنان بخشی از چالش گردشگران زن است. لذت‌های مختلفی در دنیا وجود دارد که یکی از آنها مسافرت کردن است. سفر به بخش‌های مختلف دنیا این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با فرهنگ، مذهب، آداب و رسومات مختلف آشنا شویم.
در این میان با توجه به تصورات و شرایطی که در کشورهای مختلف حاکم است، به نظر می‌رسد که سفر انفرادی برای زنان سخت تر باشد. ممکن است در اطرافتان زنانی را دیده باشید که مایلند نقاط مختلف دنیا را به تنهایی سفر کنند؛ اما از ترس نداشتن امنیت به خواسته خود توجه نمی‌کنند. حتی شاید خودتان هم جزو این دسته از افراد باشید. باید بدانید که برخلاف تصور عموم تمام نقاط دنیا ناامن نیست. در عوض کشورهایی هستند که زنان با خیال راحت می‌توانند به تنهایی به آنها سفر کنند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مطلب امن‌ترین کشورها برای سفر زنان را معرفی کنیم.

 

بهترین کشورها برای گردشگران خانم

 

نکاتی که حین سفر انفرادی باید به آنها توجه کرد

قبل از هر چیز بد نیست بدانید سفر با تورهای گردشگری امنیت بیشتری برای تان خواهد داشت. تورها با خرید بلیط و رزرو هتل بخش مهمی از دغدغه های سفرتان را کاهش می دهند. می توانید سفر خود را با تور گردشگری شروع کنید و در ادامه خودتان به تنهایی به گشت و گذار بپردازید. در این خصوص مطلب راه کارهایی برای سفر ایمن برای خانم‌ها می تواند راهنمای خوبی برای تان باشد.
قطعا رعایت برخی از نکات باعث افزایش امنیتتان حین سفر خواهد شد. مثلا یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته ‌باشید، استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای تردد است.
شاید با خودتان فکر کنید که استفاده روزانه از تاکسی هم برایتان راحتتر است و هم اینکه شما را از ازدحام موجود در وسیله‌های عمومی دور نگه می‌دارد. باید بدانید که تنها سفر کردن و طبیعتا به همراه داشتن مقدار زیادی پول برای گذران سفر توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. در نتیجه ممکن است از شما دزدی شده و یا اینکه رانندگان از تنهایی و ناآگاهی شما سواستفاده کنند.
در نتیجه استفاده از مترو یا اتوبوس بهترین انتخاب برای گشت و گذار در شهر محسوب می‌شوند. همچنین سعی کنید تا حد ممکن اشیاء گران قیمتی مثل طلا با خود به سفر نبرید تا توجه سودجویان را به خود جلب ننمایید.

ژاپن

از جمله کشورهایی که زنان با خیال راحت می‌توانند به آن سفر کنند، ژاپن است. در لیست صلح جهانی ژاپن دارای ششمین رتبه بوده و می‌توان گفت این کشور جزو آن دسته از کشورهایی است که هرازگاهی مایلید دوباره به آن سفر کنید.
نکته‌ای که باعث شده تا این کشور برای سفر زنان مناسب و امن تلقی شود، تردد و حمل و نقل آسان در آن است. چون یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که برای زنان حین سفر وجود دارد، سختی و تهدیداتی است که حین ترددهای بین شهری با آن مواجه هستند.
در ژاپن برای تردد به هر نقطه که مد نظرتان باشد، تنها کافیست که از قطارهای آن استفاده کنید. حتی اگر هوس قدم زدن شبانه هم به سرتان بزند، به دلیل وجود امنیت کافی هیچ مشکلی برایتان پیش نمی آید. توکیو، کیوتو و اوساکا از جمله شهرهای این کشور هستند که هر یک به نوبه خود سوژه‌های مختلفی برای ماجراجویی داشته و توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

سنگاپور

سنگاپور یکی از امن ترین کشورهای آسیا است. این کشور از سال 2010 برنامه های ویژه‌ای برای تامین امنیت گردشگران زن در نظر گرفت. اقداماتی که شرایط رفاهی و امکانات بیشتر و راحت‌تری را برای زنان ایجاد می‌کند. در سنگاپور قوانین سخت گیرانه‌ای، خصوصا برای حمل اسلحه وجود دارد. به همین دلیل در حال حاضر جزو امن ترین کشورها برای گردشگران زن است.

 

کشورهای امن برای گردشگران زن

 

کانادا

این کشور زیبا که سرشار از جاذبه‌های طبیعی است، جزو امن‌ترین کشورها برای سفر انفرادی بوده و می‌توانید با خیال راحت بارها و بارها به آن سفر کنید. به طور کلی کانادا کشور امنی است و در لیست 10 کشور امن دنیا قرار دارد. این موضوع باعث شده تا در زمینه مهاجرت هم این کشور متقاضی بالایی داشته باشد.

سوئیس

عوامل مختلفی هستند که می‌توانند در امن شناخته شدن یک کشور تاثیر داشته‌باشند. در رابطه با سوئیس شاید بتوان وجود فرهنگ‌های گوناگون در آن را عاملی مهم در امن بودنش دانست. بد نیست بدانید که این کشور در لیست صلح جهانی دارای هفتمین رتبه است. بنابراین زنان راحتتر می‌توانند به آن جهت سفر انفرادی اعتماد کنند.

اتریش

اتریش از جمله کشورهای اروپایی است که جاذبه‌هایش توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. در دنیا این کشور را جزو 4 کشور امنی که برای سفر زنان مناسب است، می‌شناسند.

 

کشورهای امن برای زنان

 

ایسلند

به دنبال آشنایی با کشورهای امن برای سفر زنان می‌توان به ایسلند اشاره کرد که کمترین آمار جرم و جنایت در آن صورت می‌گیرد. از این رو می‌توان تا حدود زیادی اطمینان حاصل کرد که این کشور گزینه ایده آلی برای سفر انفرادی زنان بوده تا با خیال راحت در آن به ماجراجویی بپردازند.

بلژیک

اگر به آثار باستانی و بناهای بجا مانده تاریخی و قدیمی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌دهیم که سفر به بلژیک را در الویت‌های خود قرار دهید. زیرا بناهای تاریخی این کشور از معماری منحصربه فردی برخوردار بوده و از طرفی زنان با خیال راحت می‌توانند به آن سفر کنند. زیرا بلژیک در فهرست مرکز سفر زنان به عنوان یکی از امن‌ترین کشورها برای سفر زنان تنها و حتی دختران شناخته می‌شود.

در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا شما را با کشورهای امنی که برای سفر انفرادی زنان مناسب هستند، آشنا کنیم. با این وجود چنانچه بدون تجربه قبلی قصد سفر به یکی از این کشورهای معرفی شده را دارید، بهتر است که تحقیقات گسترده‌تری در این خصوص داشته‌ باشید.